Maak van winkelen een beleving met narrowcasting 

Een winkel bezoeken gaat allang niet meer (alleen) om het kopen van een product. Winkelen moet leuk zijn. Er is zelfs een speciaal woord voor: funshopping. Hoe zorg je dat het bezoek aan jouw winkel ook fun wordt? Met narrowcasting. 

Wat is narrowcasting? 

Veel mensen vragen zich af hoe werkt narrowcasting? Bij narrowcasting zend je, via digitale schermen, een boodschap uit naar een heel duidelijk afgekaderd publiek. Een beetje zoals broadcasting dus, maar dan met betere targetting. Je richt je namelijk niet op de massa, maar op de mensen die in jouw retail organisatie rondlopen. Met narrowcasting kun je heel specifiek en gericht communiceren. 

Hoe helpt narrowcasting de retailbeleving te verbeteren? 

Wanneer iemand je winkel binnenkomt weet je één ding zeker: hij of zij heeft tenminste enige belangstelling voor wat je te verkopen hebt. In het ideale geval is er personeel beschikbaar om de klant te helpen iets te vinden dat aan de behoeften beantwoord. Liefst attenderen je winkelmedewerkers de klant ook op een mooie aanbieding. Maar soms is het erg druk en heeft je winkelpersoneel onvoldoende tijd. Of de klant geeft aan geen behoefte te hebben aan hulp en zelf te willen rondkijken. 

Met narrowcasting kun je jouw boodschappen dan alsnog overbrengen. Bijvoorbeeld door te vertellen over een spectaculaire kortingsactie die alleen vandaag geldig is, een nieuw loyaliteitsprogramma of over nieuwe producten in je assortiment. 

Narrowcasting is leuk, dynamisch en trekt de aandacht. Het is dan ook voor elke retail organisatie een waardevolle toevoeging. Je informeert de klant op een niet-opdringerige wijze en maakt ondertussen het bezoek aan jouw winkel net een beetje leuker.